La Agrobiodiversidad: historia natural y económica. Editors: Simó, J. – Plans, M. – Casañas, F.

November 13, 2010 Llibres, Publicacions, Recerca i transferència No Comments

Recull de les conferències presentades en el 1r curs del seminari sobre Agrobiodiversitat celebrat a Olot el 4 i 5 de novembre del 2009.

Sota el patrocini de la Fundació d’Estudis Superiors d’Olot (FES) i la Universidad Menéndez Pelayo (UIMP Barcelona)

ISBN: 978-84-614-9909-0

El terme agrobiodiversitat i el seu germà gran biodiversitat han transcendit de l’àmbit acadèmic i són d’ús comú en els mitjans de comunicació i en les converses dels ciutadans.

Com passa amb freqüència en aquests casos, paraules de caràcter descriptiu acaben perdent el seu significat inicial neutre i es converteixen en elements de controversia, sovint poc documentada.

Els objectius del Seminari, que consta de tres cursos, a desenvolupar en anys consecutius, són examinar des de un punt de vista acadèmic què és l’Agrobiodiversitat, d’on prvé, com ha evolucionat al llarg de la Història, en quin grau hem de conservar-la, de quins mecanismes disposem per a aquest fi, etc., poant especial èmfasi en el seu paper coma  possible instrument de vertebració territorial.

Pensem que examinar la diversitat agrícola des d’un model ecològic general i amb una perspectiva temporal amplia, hauria de contribuir a asserenar els debats i optimitzar els recursos invertits, tant en els estudis de diversitat com en la seva conservació racional.

Els editors