La Agrobiodiverisdad como fuente de beneficio

November 11, 2012 Llibres, Publicacions No Comments

Recull de les conferències presentades en el 2n curs del seminari sobre Agrobiodiversitat celebrat a Olot el 4, 5 i 6 de novembre de 2011.

Sota el patrocini de la Fundació d’Estudis Superiors d’Olot (FES) i la Universidad Menéndez Pelayo (UIMP Barcelona)

ISBN: 978-84-616-0341-1

En el llibre corresponent al primer curs s’examinava la història de la diversitat cultivada i es consideraven les vinculacions econòmiques lligades a la conservació. En el segon llibre s’abordaven les estratègies de conservació i es ponderaven els sues avantatges i inconvenients. En aquest tercer i últim llibre s’analitzen els diversos beneficis, tant a curt termini com a llarg termini, derivats de l’és de la biodiversitat.

Els autors, tots ells experts i implicats professionalment en la utilització de la   biodiversitat, expliquen des de la seva experiència personal els beneficis derivats de la utilització de l’agrobiodiverisitat en diferents àmbits. EL recorregut comprèn des de la gestió del paisatge fns a la creació de nous prductes alimentaris amb valor afegit que puguin contribuir al desevolupament territorial, passant per l’obtenció de noves varietats millorades.