October 30, 2015 Projectes, Recerca, Recerca i transferència, Transferència Comentaris tancats a Tomaliers, un projecte d’aprenentatge i servei en l’àmbit de l’agrobiodiversitat

El projecte Tomaliers és una iniciativa impulsada per la Fundació Miquel Agustí per tal d’acostar el món de la recerca en temes d’agrobiodiversitat als joves. Mitjançant una estratègia d’aprenentatge i servei, s’estructura un curs de formació en agronomia i agrobiodiversitat que, de fet, és un projecte de recerca que pretén conservar, recuperar i promoure les varietats tradicionals del municipi. Tomaliers, doncs, persegueix tres objectius complementaris: (a) donar formació en agronomia, horticultura ecològica i agrobiodiversitat, (b) treballar per la comunicació social amb el municipi, fent protagonistes als joves alumnes de tot el procés i dels missatges generats, i (c) assolir l’objectiu d’un projecte de recerca dirigit a seleccionar les varietats tradicionals del municipi més idònies perquè els agricultors iniciïn el seu cultiu a escala comercial. Sota aquest eix vertebrador que són els joves es crea, doncs, un equip de recerca dedicat a treballar pel sector agrícola del municipi. La seva formació no queda en el seu calaix dels coneixements, sinó que aporta resultats als agricultors, oferint l’accés a la riquesa vegetal que atresoren les varietats tradicionals catalanes.

La primera edició de Tomaliers es va realitzar l’any 2015 en col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts i la Universitat Politècnica de Catalunya. Si vols conèixer l’experiència dels joves pots consultar la pàgina web o el documental que van crear per explicar el seu projecte.

• Enllaç al documental:

Documental de Tomaliers!