January 29, 2016 Any Internacional dels Llegums 2016, Jornades i congressos, Publicacions Comentaris tancats a La mongeta de Castellfollit del Boix: millores genètiques i de gestió del cultiu

En la propera Jornada Tècnica sobre la mongeta de Castellfollit del Boix, que se celebrarà el 26 de febrer, s’explicaran el progressos en l’obtenció de noves varietats de creixement determinat i resistents a la sequera, i els resultats del cultiu realitzat amb encoixinat plàstic

PRESENTACIÓ

La mongeta de Castellfollit del Boix té un reconegut prestigi gastronòmic i unes característiques derivades, en bona part, de les especials condicions en que es cultiva. En el camí cap a l’obtenció d’una merescuda marca geogràfica de qualitat s’han de resoldre alguns problemes vinculats a l’estructura morfològica de les plantes per facilitar la mecanització del cultiu, la resistència a la sequera i un tipus de maneig que permeti augmentar la producció. Des de fa 4 anys l’Associació de Productors de Mongeta de Castellfollit del Boix i la Fundació Miquel Agustí treballen plegats, amb l’ajut de l’Ajuntament i el Consell Comarcal, per resoldre aquests problemes. La jornada que es realitzarà enguany, i a la que us convidem a assistir, té com a objectiu explicar els progressos en l’obtenció de noves varietats de creixement determinat i més resistents a la sequera. Així mateix, s’exposaran els resultats del cultiu realitzat amb encoixinat plàstic per evitar problemes tant de germinació i males herbes, com de deshidratació durant el cultiu.

descarregar document

LLOC DE REALITZACIÓ

Ajuntament de Castellfollit del Boix, Plaça de l’Ajuntament, s/n – CASTELLFOLLIT DEL BOIX