Ceba de Coll de Nargó

August 17, 2016 Agrobiodiversitat catalana, Ceba Comentaris tancats a Ceba de Coll de Nargó

BREU RESUM DE LA VARIETAT

La ceba de Coll de Nargó és una varietat que presenta una gran variabilitat per la majoria de caràcters agromorfològics, segurament degut a introgressions d’altres varietats de ceba. Sota la denominació Coll de Nargó hem trobat cebes amb morfologies i coloracions molt diferents. Per aquest motiu, l’Associació de productors i transformadors de les cebes de Coll de Nargó ha impulsat un projecte per recuperar el fenotip històric de la varietat. A partir de les informacions recollides entre els diferents productors de ceba de la zona històrica de producció, s’ha definit el següent idiotip de la varietat tradicional: una ceba gran (pes comprès entre els 300g i 500g), de forma allargada en la seva secció longitudinal i de color morat intens.

Collnargó_4

Fitxa completa de la varietat

descarregar document