March 4, 2017 Projectes, Transferència Comentaris tancats a Projecte de recuperació i millora genètica de la mongeta de Castellfollit del Boix

Des de l’any 2012 l’Ajuntament de Castellfollit del Boix, el Consell Comarcal del Bages, la Diputació de Barcelona i la Fundació Miquel Agustí, estan realitzant un treball de recuperació de la mongeta de Castellfollit del Boix, tant en l’àmbit de l’obtenció de noves varietats, com en l’àmbit d’optimitzar el maneig de les plantes en un ambient que genera sovint factors d’estrès. En la campanya del 2016 s’ha finalitzat l’obtenció de dues noves varietats per selecció dins del material històric i s’ha realitzat una nova generació de selecció en el camí cap a l’obtenció de varietats de mata baixa, a partir d’encreuaments amb varietats d’aquestes característiques i tolerància a la sequera. S’espera que amb una o dues campanyes més els productors puguin sol·licitar, si ho desitgen, una marca geogràfica de protecció per a aquesta mongeta.

Un projecte realitzat per:

Amb la col·laboració de:

El Fons Social Europeu inverteix en el teu futur