Obtenció de noves varietats de mongeta tendra

March 11, 2017 Projectes, Transferència Comentaris tancats a Obtenció de noves varietats de mongeta tendra

Per encàrrec de la Cooperativa Progrés-Garbí de Malgrat de Mar,  la Fundació Miquel Agustí està realitzant, des del 2014, un programa de millora genètica per obtenir una nova varietat de mongeta tendra que s’ajusti a les necessitats dels productors associats a la Cooperativa que ha encarregat el projecte. L’objectiu és aconseguir una varietat amb creixement determinat i característiques sensorials, tant externes com internes, similars a les del tipus Perona. L’estratègia seguida ha estat fer un programa de selecció genealògica a partir d’encreuaments entre varietats complementàries. En l’actualitat les poblacions segregants seguides tenen ja un 92% d’homozigosi i algunes d’elles s’ajusten plenament a l’idiotip dibuixat. S’espera poder lliurar la nova o noves varietats en el termini de dues campanyes.

Un projecte realitzat per:

Amb la col·laboració de:

El Fons Social Europeu inverteix en el teu futur