Màster en Ciències Sensorials

June 26, 2018 Jornades i congressos, Projectes, Recerca i transferència Comentaris tancats a Màster en Ciències Sensorials

El Màster en Ciències sensorials sorgeix per tal de donar resposta a una necessitat creixent de professionals amb amplis coneixements que donin resposta a la deman- da social i empresarial de tenir una aproximació científica sobre la qualitat del producte mesurada pels òrgans dels sentits.

Mitjançant l’anàlisi sensorial, que s’aplica als aliments però també a qualsevol objecte que pugui ser avaluat pels òrgans dels sentits, es defineix la qualitat del producte no només per les seves propietats sensorials sinó també pels efectes hedònics que proporciona. I és que, actualment, la qualitat sensorial de l’aliment es considera com una interacció entre l’home i l’aliment, i no només como una característica pròpia del producte, introduint una aproximació més integral en què participen ciències com la fisiologia dels sentits, la psicologia, l’estadística o la sociologia.

En aquest sentit, les propietats sensorials dels aliments són considerades una part indispensable, la qual cosa tenen en compte, cada cop més, tant el consumidor com el productor o elaborador.

Sortides professionals:

• Control de qualitat de matèries primeres i elaborades en empreses de l’àmbit de l’alimentació, la cosmètica, la perfumeria, els tèxtils o de la farmàcia, entre d’altres; així com en el disseny i optimització de nous productes.
  • Estudis de comportament del consumidor per a empreses o institucions, assessorament sensorial, estudis i prospecció de mercats.
  • Dedicació a la cuina i la gastronomia amb la voluntat d’aproximar-se científicament a la descripció i valoració sensorial de matèries primeres i transformades.
  • Gestió de productes amb elevat valor sensorial i control de marques de qualitat (DIP, IGP, DO)

Descarrega el díptic per més informació: