INNOVACIÓ TECNOLÒGICA EN EL CALÇOT DE VALLS (INNTECAL)

marzo 16, 2017 Proyectos, Transferencia Comments Off on INNOVACIÓ TECNOLÒGICA EN EL CALÇOT DE VALLS (INNTECAL)

Transformació i Millora d’un Producte amb Alt Valor Afegit

Durant els anys 2014-2016 la Fundació Miquel Agustí (FMA) ha participat en el projecte INNTECAL conjuntament amb l’IRTA, i amb la participació de les dues principals cooperatives comercialitzadores de calçots de les comarques tarragonines, Valls i Cambrils.

L’objectiu general d’aquest projecte era l’increment objectiu de la qualitat en productes obtinguts del cultiu dels calçots.

Específicament, la FMA ha desenvolupat les següents tasques:

• El desenvolupament de models de fenotipat ràpid amb Espectroscòpia d’Infraroig Proper (NIR), que permetin valorar ràpida i objectivament les propietats químiques i sensorials dels calçots.
  • Assajos de camp per estudiar l’efecte ambiental sobre el cultiu del calçot, a nivell agronòmic, químic i sensorial.
  • Primera fase de selecció de noves varietats amb millors característiques sensorials i nutricionals.
  • Obtenció del conjunt de resultats experimentals necessaris per al desenvolupament del plec de condicions per demanar una Denominació d’Origen Protegida (DOP).

No es posible afegir comentaris